Onze gemeente staat tot in de verre omtrek bekend als een gemeente die zich kenmerkt door een aantal grote (landelijk) bekende evenementen zoals b.v. de YU MAN RACE, De Diepe Hel Holterbergloop en Dauwpop. Deze grote happenings leveren niet alleen een bijdrage aan de lokale samenleving, maar versterken ook het imago van de gemeente Hellendoorn en vormen voor een groot aantal doelgroepen een enorme trekpleister.
Het Toeristisch Bureau Hellendoorn (TBH) promoot evenementen via een scala aan kanalen, zowel on- als offline. Denk hierbij aan websites en social media, de (papieren en digitale) UITagenda, de pers, spandoeken etc. Geen mogelijkheid wordt onbenut gelaten om bezoekers en inwoners deze evenementen te laten beleven. En dat geldt natuurlijk ook voor jouw evenement of activiteit.
Wil je een evenement organiseren maar weet je niet waar je moet beginnen? Of heb je hulp nodig bij bepaalde onderdelen? Samen met de gemeente heeft het Toeristisch Bureau Hellendoorn een brochure samengesteld met alles wat je moet weten over aandachtspunten, regelgeving en promotie van je evenement.
Beeldmerk Hellendoorn Natuurlijk Avontuurlijk
Evenementenorganisatoren maar ook andere partners kunnen meehelpen aan het uitdragen van één beeld van de gemeente. Het beeldmerk kan in de eigen communicatie geïntegreerd worden. Maar ook door banners, vlaggen en spandoeken te plaatsen op de evenementen locatie. Daarmee werken we samen aan een sterkere positie voor de gemeente Hellendoorn. Zowel deze middelen als het drukwerkbestand (EPS) en het bestand voor online gebruik (PNG) van het beeldmerk zijn via deze pagina op te vragen en te downloaden.
Aanmelden evenement bij het Toeristisch Bureau Hellendoorn
In de Uitagenda vindt je een actueel overzicht van de evenementen en activiteiten. Jouw evenement mag natuurlijk niet ontbreken. Meld je evenement daarom meteen aan door het Meldingsformulier Evenementen in te vullen.
Vergunningaanvraag evenementen
Wil je een vergunning voor je evenement aanvragen, dan kun je via de website van de gemeente het formulier opvragen en ingevuld met alle bijlagen indienen bij de gemeente via een e-mail naar gemeente@hellendoorn.nl of per post. De vergunning moet je 8 (A- evenementen) tot 13 weken ( B-& C-evenementen) voorafgaand aan het evenement indienen.
Door het gebruik van onze website ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons Cookiebeleid. Cookiebeleid